Časté dotazy


Tisk účtenek - jak šetřit papír


Dotaz:
Musím tisknout účtenku i když ji zákazník nechce?

Řešení:
Zákon ukládá povinnost účtenku vystavit a umožnit zákazníkovi s ní disponovat, nikoli vytisknout. Můžete si tedy v programu nastavit, aby se před tiskem účtenky otevíral náhled. Tím máte splněnou povinnost vystavení účtenky. Zákazníkovi umožníte s účtenkou disponovat i tak, že se jej zeptáte jestli ji chce vytisknout. Pokud řeknete, že ne, náhled zavřete. Nelze tedy zpochybnit, že je účtenkla vystavená a zákazník s ní mohl disponovat.

Je to tedy stejné, jako by byla vytisknutá a on ji nechal ležet na pultě nebo vhodil do koše. Jen jste společně ušetřili papír a lesy.

Pokud by se zákazník dodatečně rozhodl chtít vytisknutou účtenku, můžete mu snadno vyhovět tak, že otevřete archiv účtenek a požadovanou účtenku vytisknete. Pokud by se však s tímto požadavkem ozval později, mezitím co vystavíte další účtenky, bylo by potřeba tu jeho najít, nejlépe podle času.

Další možností úspory papíru je místo papírových účtenek vystavovat elektronické účtenky. Tuto variantu lze používat i když nemáte připojenou žádnou tiskárnu. S tímto způsobem musí však zákazník předem souhlasit. V nastavení programu v záložce Účtenka vyberte možnost s elektronickým předáním. Při ukončení účtenky se zobrazí krátký číselný kód, který zákazníkovi předáte. Účtenku má k dispozici 3 měsíce na webu dokl.cz.

Poslední variantou předání účtenky je poslání e-mailem. Tento způsob můžete nastavit v Nastavení programu v záložce Účtenka - Způsob předání.

Zpět na seznam řešení

Vyzkoušejte naši EET pokladnu