Chcete poradit?

Žádost o určení použitelných právních předpisů pro zaměstnance

Žádost o určení použitelných právních předpisů pro zaměstnance

umožňuje elektronické podání

Formulář „Žádost o určení použitelných právních předpisů pro zaměstnance, který je současně OSVČ“ slouží k určení, kterým právním předpisům sociálního zabezpečení podléhá osoba, která současně vykonává zaměstnání a samostatnou výdělečnou činnost (OSVČ) v jednom nebo více státech Evropské unie (EU), Evropského hospodářského prostoru (EHP), Švýcarska nebo ve státech, se kterými Česká republika uzavřela mezinárodní smlouvu o sociálním zabezpečení. Žádost je nezbytná pro získání potvrzení o příslušnosti k právním předpisům, což je důležité pro správné odvody na sociální pojištění. Podání této žádosti se řídí nařízením (ES) č. 883/2004 a jeho prováděcím nařízením č. 987/2009 a platnými mezinárodními smlouvami.

Kdo podává žádost?

  • Zaměstnanec, který současně vykonává samostatnou výdělečnou činnost.
  • Zaměstnavatel, pokud žádá o potvrzení za zaměstnance.
  • Zmocněnec, který je pověřen jednat za zaměstnavatele nebo zaměstnance.

Komu se žádost podává?

Žádost je nutné podat příslušné Okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ), Pražské správě sociálního zabezpečení (PSSZ) nebo Městské správě sociálního zabezpečení Brno (MSSZ Brno) v závislosti na místní příslušnosti:

  • V případě vyslání, výjimky nebo jiné situace – na OSSZ, která provádí nemocenské pojištění zaměstnance nebo důchodové pojištění OSVČ.
  • V případě souběhu činností – na OSSZ podle trvalého nebo hlášeného pobytu zaměstnance nebo OSVČ.

Termíny podání žádosti

  • Před zahájením činnosti v jiném státě – aby bylo možné vydat potvrzení včas.
  • V případě změny okolností – pokud dojde ke změně zaměstnání nebo podnikatelské činnosti, je třeba podat novou žádost.

Jak podat žádost?

  • Osobně na příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno.
  • Elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo elektronického podpisu.
  • Poštou na adresu příslušné OSSZ.

Na co si dát pozor při vyplňování?

  • Úplnost údajů – nutné je vyplnit všechny povinné údaje včetně období, během něhož bude činnost vykonávána.
  • Správná identifikace zaměstnavatele a OSVČ – včetně názvu, identifikačního čísla a dalších údajů.
  • Přiložené dokumenty – pracovní smlouvy, potvrzení o podnikání, případně dokumenty od zahraniční instituce.

Povinné přílohy k žádosti

  • Pracovní smlouva nebo jiné dokumenty prokazující pracovní vztah.
  • Doklad o podnikání (např. výpis z živnostenského rejstříku).
  • Předchozí potvrzení o příslušnosti k právním předpisům (pokud bylo vydáno).

FORM studio

Hledáte formulář a přistáli jste na této stránce

Patrně proto, že chcete formulář vyplnit a někomu poslat nebo vytisknout. Jste tu správně. Pokud máte počítač s Windows, vyzkoušejte si program FORM studio, špičkovém softwaru, který na formuláře používají profesionálové.

FORM studio

Jednoduše formulář vyplňte a odešlete nebo vytiskněte

Ve Windows si můžete zdarma stáhnout formulář "Žádost o určení použitelných právních předpisů pro zaměstnance" s nástrojem FORM studio, kterým ho pohodlně vyplníte a na pár kliknutí odešlete kam potřebujete.

1

Je stáhnutí bezpečné?

2

Hledáte formulář v PDF?

3

Potřebujete jiný formulář?

4

Napadají vás další otázky?

Podívejte se, jak FORM studio funguje

Cookies

Tento web používá cookies.

Povolit ukládání cookies

Aby tento web fungoval, potřebujeme váš souhlas
s ukládáním informací (cookies). Jejich povolením nám také umožníte využívat uložené informace pro zlepšování webu a marketing.

Zakázat vše

Objevila se neočekávaná chyba. Klepněte prosím na Obnovit stránku

🗙

Probíhá připojování k webu kastnersw.cz ...

Pokud to trvá delší dobu, tak:

• může být problém v internetovém připojení

• nebo probíhá update serveru

• můžete zkusit stránku otevřít v novém okně

Prebieha pripájanie k webu kastnersw.cz ...

Ak to trvá dlho, tak:

• môže byť problém v internetovom pripojení

• alebo prebieha update serveru

• môžete skúsiť stránku otvoriť v novom okne