Časté dotazy


Přímé propojení Sterea s internetbankingem FIO banky přes API


Dotaz:
Jak nastavit internetbanking pro využití komunikačního rozhraní API FIO banky?

Řešení:
Využitím propojení Sterea a FIO banky přes API rozhraní si můžete podstatně zjednodušit a zrychlit načítání výpisů z účtu i posílání příkazů k úhradě.

A) Nastavení v internetbankingu FIO banky

1) Klepněte na "Nastavení".
2) Vyberte v nabídce "API"
3) Vyberte účet, který chcete propojit s účetnictvím.
4) Vytvořte nový token (bezpečnostní klíč). Pokud chcete propojit více účtů, vytvořte si token pro každý účet. Při vytváření tokenu si můžete zvolit jestli bude sloužit jen pro stahování výpisů nebo i pro odeslání příkazů.
5) Vygenerovaný token si zkopírujte přes schránku Windows (poklepejte na něj myší tak, že se označí a zkopírujte do schránky Ctrl+C).

FIO API

Vytvořený token si můžete zadat přímo do nastavení ve Stereu nebo uložit do souboru na disk. Pokud jej uložíte přímo do programu, je třeba mít na paměti, že bude obsažen v záloze dat. Takže pokud byste zálohu dat někomu předali, umožníte mu tím i použití tokenu, tedy načítání výpisů, případně odeslání příkazů k úhradě (ty se ale neprovedou dokud byste je přímo vy nepodepsali v internetovém bankovnictví). Jako bezpečnější variantu doporučujeme uložit si token do souboru na vašem počítači. Postup, jak to udělat najdete na konci toho návodu.

B) Nastavení ve Stereu

a) Otevřete Nastavení firmy a vyberte v obsahu Internetbanking.
b) V tabulce se seznamem vašich účtů vyberte požadovaný účet a zaškrtněte volbu "Používat pro internetbanking". Pak přiřaďte dokladovou řadu, kterou používáte pro bankovní výpisy a jako formát souborů vyberte API FIO. Do pole Nastavení FIO API pomocí klávesy Ctrl+V vložte token, který jste si v internetbankingu vložili do schránky klávesou Ctrl+C. Pokud jste se rozhodli pro variantu uložení tokenu v souboru, vložte zde cestu k souboru.
c) Uložte záznam nastavení tlačítkem nad tabulkou seznamu účtů nebo zavřete nastavení firmy s uložením záznamu.

Nastavení FIO API ve Stereu

Teď máte vše připraveno pro pohodlné načítání bankovních výpisů. V agendě Bankovní výpisy tlačítkem Internetbanking otevřete dialog na zadání období pro stáhnutí výpisu. Jedno stáhnutí vytvoří jeden záznam bankovního výpisu s položkami obsahujícími vybrané období. Pokud jste zvyklí na výpisy po dnech, stáhněte si tedy výpis pro každý den. Pokud používáte měsíční výpisy, přizpůsobte tomu zadání období.

Pokud chcete i příkazy k úhradě odesílat přímo (a zadali jste k tomu právo při vytvoření tokenu) odešlete výpis v agendě příkazů k úhradě tlačítkem Internetbanking. Odešle se aktuální příkaz do banky, kde bude čekat na vaše podepsání. V internetovém bankovnictví jej pak najdete ve volbě "Přehledy / Příkazy k podpisu". Tam můžete příkazy podepsat jednotlivě nebo shrnout do jedné dávky. Tímto postupem je zajištěna stejná bezpečnost jakou máte standardně v internetbankingu FIO banky.

Jak uložit token do souboru na disk

Promyslete si do jaké složky (nebo na plochu) si token uložíte. Tam klepněte pravým tlačítkem myši a vyberte volbu "Nový / Textový dokument". Vytvořený soubor poklepáním otevřete a pomocí klávesy Ctrl+V vložte token, který jste si před tím v internetbankingu FIO banky převzali do schránky klávesou Ctrl+C. Pak dokument uložte. Cestu k tomuto dokumentu náseldně zadejte do nastavení internetbankingu ve Stereu.

Zpět na seznam řešení

Vyzkoušejte naši EET pokladnu