Chcete poradit?

Ohlášení plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců

Ohlášení plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců

Ohlášení plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením je povinný formulář pro zaměstnavatele s více než 25 zaměstnanci. Podle § 83 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, musí zaměstnavatel do 15. února oznámit krajské pobočce Úřadu práce ČR, jakým způsobem splnil povinný podíl zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Splnění této povinnosti je možné buď přímým zaměstnáváním těchto osob, odběrem výrobků a služeb od chráněných dílen, nebo finančním odvodem do státního rozpočtu. Správné vyplnění ohlášení je důležité, protože v případě chyb může dojít ke kontrole ze strany úřadů.

Kdo musí formulář podat?

  • Zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru.
  • Povinnost se nevztahuje na některé specifické skupiny zaměstnanců, například vojáky z povolání nebo obecní policii (§ 147 zákona).

Do kdy je nutné formulář odevzdat?

  • Do 15. února následujícího roku po sledovaném období.

Jak lze splnit povinný podíl?

  1. Přímým zaměstnáváním osob se zdravotním postižením – alespoň 4 % z celkového přepočteného počtu zaměstnanců.
  2. Odběrem výrobků, služeb nebo zadáním zakázek od subjektů zaměstnávajících více než 50 % OZP.
  3. Finančním odvodem do státního rozpočtu – pokud zaměstnavatel nesplní povinný podíl jinou formou.

Jak se vypočítává splnění povinného podílu?

  • Průměrný roční přepočtený počet zaměstnanců se vypočítá podle § 15 vyhlášky č. 518/2004 Sb.
  • Hodnota náhradního plnění (odběr výrobků a služeb) se stanoví vydělením celkové ceny sedminásobkem průměrné mzdy v národním hospodářství (315 749 Kč za rok 2024).
  • Odvod do státního rozpočtu se vypočítává jako 2,5násobek průměrné mzdy za každého chybějícího OZP zaměstnance (pro rok 2024 je tato částka 112 767,5 Kč).

Jak podat formulář?

  • Formulář je nutné doručit místně příslušné krajské pobočce Úřadu práce ČR (dle sídla zaměstnavatele nebo bydliště).
  • Možnosti podání:
    • Osobně na podatelnu.
    • Poštou.
    • Elektronicky prostřednictvím datové schránky nebo e-mailem s elektronickým podpisem.

Na co si dát pozor?

  • Správný výpočet přepočteného počtu zaměstnanců – chyby mohou vést ke kontrolám.
  • Zaokrouhlování údajů – počet zaměstnanců i finanční částky se uvádějí s přesností na dvě desetinná místa.
  • Dokumentace – zaměstnavatel musí uchovávat doklady o splnění povinnosti pro případ kontroly.

FORM studio

Hledáte formulář a přistáli jste na této stránce

Patrně proto, že chcete formulář vyplnit a někomu poslat nebo vytisknout. Jste tu správně. Pokud máte počítač s Windows, vyzkoušejte si program FORM studio, špičkovém softwaru, který na formuláře používají profesionálové.

FORM studio

Jednoduše formulář vyplňte a odešlete nebo vytiskněte

Ve Windows si můžete zdarma stáhnout formulář "" s nástrojem FORM studio, kterým ho pohodlně vyplníte a na pár kliknutí odešlete kam potřebujete.

1

Je stáhnutí bezpečné?

2

Hledáte formulář v PDF?

3

Potřebujete jiný formulář?

4

Napadají vás další otázky?

Podívejte se, jak FORM studio funguje

Cookies

Tento web používá cookies.

Povolit ukládání cookies

Aby tento web fungoval, potřebujeme váš souhlas
s ukládáním informací (cookies). Jejich povolením nám také umožníte využívat uložené informace pro zlepšování webu a marketing.

Zakázat vše

Objevila se neočekávaná chyba. Klepněte prosím na Obnovit stránku

🗙

Probíhá připojování k webu kastnersw.cz ...

Pokud to trvá delší dobu, tak:

• může být problém v internetovém připojení

• nebo probíhá update serveru

• můžete zkusit stránku otevřít v novém okně

Prebieha pripájanie k webu kastnersw.cz ...

Ak to trvá dlho, tak:

• môže byť problém v internetovom pripojení

• alebo prebieha update serveru

• môžete skúsiť stránku otvoriť v novom okne